Här hittar du information om felanmälan för el- och stadsnät (fiber).
Om ditt ärende gäller akuta fel ska du genast anmäla det till vår kundservice. Ett akut fel kan vara:
Vi tar emot din felanmälan alla dagar, dygnet runt.
Om du får strömavbrott hemma ska du alltid börja med att kolla din egen elcentral, jordfelsbrytaren och dina säkringar. Läs våra tips och råd för stömavbrott. Om allt ser bra du kan du försöka kolla om dina grannar verkar ha el. Om grannarna har el och du inte kan hitta något fel i din egen anläggning så ska du felanmäla till vår kundservice.
Om fler än du har strömavbrott samtidigt är det ett pågående fel i elnätet och vi är på väg för att fixa det. Du behöver inte felanmäla, vi får meddelande direkt i våra system när något är fel. Det bästa du kan göra är att vänta, oftast är strömmen tillbaka snabbt.
Du kan se aktuella driftstörningar här på vår webbplats. Men ibland dröjer uppdateringen under kvällar, nätter och helger för då prioriterar vi att åtgärda felet framför att uppdatera informationen på webbplatsen.
Om dina fibertjänster via stadsnätet krånglar, börja med att kolla om det pågår några störningar i nätet via vår driftinformation. Om inga störningar pågår ska du starta om din utrustning och se om det hjälper.
Oftast löser sig problemet om du startar om din utrustning. Att starta om de enheter som krånglar är också det första din tjänsteleverantör kommer att be dig att testa när du ringer och felanmäler.
Följ de här stegen när du startar om din utrustning:
Om du provat att starta om din utrustning utan att problemet löste sig ska du alltid felanmäla till din tjänsteleverantör. De felsöker och försöker lösa problemet på bästa sätt. Om tjänsteleverantören inte kan åtgärda felet gör de en felanmälan till oss. Vi hör sen av oss till dig och berättar när allt fungerar som det ska igen.
Om fibern eller din mediabox har blivit skadad kan du ringa direkt till oss. Felanmäl till vår kundservice.
Sidan uppdaterad: 2023-07-03