
Omstart efter åskoväder
Har du problem med din internetuppkoppling efter åskovädret? Så här startar du om din utrustning!
Ibland kickar inte utrustningen igång riktigt som den ska efter ett åskoväder.
Oftast löser sig problemet om du startar om din utrustning. Att starta om de enheter som krånglar är också det första din tjänsteleverantör kommer att be dig att testa när du ringer och felanmäler.
Såhär gör du en omstart
Följ de här stegen när du startar om din utrustning:
- Bryt strömmen till den utrustning du startar om genom att dra ur den ände av elsladden som sitter i enheten.
- Vänta i 30 sekunder så att utrustningen hinner stängas av helt.
- Sätt tillbaka strömsladden i boxen igen.
- Vänta när utrustningen startar upp. Det kan ta flera minuter ibland, så ha lite tålamod.
- Prova att använda dina tjänster igen.
- Om problemet kvarstår ska du felanmäla till din tjänsteleverantör.
Felanmäl till din tjänsteleverantör
Om du provat att starta om din utrustning utan att problemet löste sig ska du alltid felanmäla till din tjänsteleverantör. De felsöker och försöker lösa problemet på bästa sätt. Om tjänsteleverantören inte kan åtgärda felet gör de en felanmälan till oss. Vi hör sen av oss till dig och berättar när allt fungerar som det ska igen.
Sidan publicerad: 2023-07-03
Hittade du rätt information på sidan?