2021-05-10

Vi söker affärsdriven säljare med intresse för teknik

Är du en driven säljare, lösningsorienterad och gillar att nätverka? Då kanske vi har ett jobb till dig.

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Karlstads El- och Stadsnät AB ägs av Karlstads kommun och är ett bolag som bygger och tar hand om det kommunala elnätet och fibernätet i Karlstad. Vi säkrar tillgången till elektricitet och bredbandstjänster för Karlstadsborna. Här arbetar cirka 80 medarbetare, bland annat el- och fibermontörer, ingenjörer, säljare och projektledare.

Rollen

I rollen som säljare kommer du att arbeta med Karlstads El- och Stadsnäts tjänster för företag. Dina kunder och potentiella kunder består av företag, organisationer och flerfamiljsfastigheter som har möjlighet att ansluta sig till stadsnätet. Rollen handlar om lösningsorienterad försäljning, där du lyssnar, skissar och lämnar attraktiva förslag till kunderna på tekniska lösningar.

I rollen kommer fokus att ligga på försäljning av fiberanslutningar och tjänstelösningar till nya kunder, samt prova olika vägar och metoder för det. Som säljare sköter du hela försäljningsprocessen. Allt från att boka in möten med tänkbara kunder till att presentera lösningsorienterade förslag – som förhoppningsvis leder till avslutade affärer – ligger på ditt bord. Självklart får du stöd av dina kollegor i tekniska frågor. 

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt affärsdriv. Du gillar när det händer saker och trivs med att ha många kundkontakter och är bra på att nätverka. För att lyckas i försäljningen behöver du även ha förståelse för, och erfarenhet av, lösningsorienterad tjänsteförsäljning.

Du behöver grundläggande förståelse för infrastruktur kopplat till IT och en viss kunskapsnivå i botten för att kunna förstå och föra en utvecklande dialog med kunder.

Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av försäljning, och är van och trygg i att ensam representera företaget ute bland kunder. Med den erfarenheten följer också vana av att offerera och sätta ihop lösningsorienterade affärsförslag till kunder.

Tjänsten

Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader. Sista ansökningsdag är 2021-06-01. Urval sker löpande, tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Erik Ramström: 

Telefonnummer: 054-14 18 00

E-post: erik.ramstrom@qtym.se .

Ansökningar tas endast emot via QTYM, klicka här! 

Varmt välkommen med din ansökan.