Ska du Flytta?

Läs igenom informationen innan flytten för att slippa problem och för att göra flytten så smidig som möjligt!

Flytta in

För att du ska registreras som kund hos oss och få din el är det viktigt att du anmäler dig som inflyttande kund hos oss. Det gör du enklast genom att besöka Mina sidor. Du kan också kontakta oss så hjälper vi dig.

För att kunna registrera din inflytt behöver vi följande information: 

  • Ditt namn, personnummer och adress
  • Namn på personen som bott på adressen innan dig
  • Om du flyttar in på en anläggning som du vet är frånkopplad (det vill säga att elen är avslagen) behöver vi ha din anmälan i god tid innan du flyttar in
  • Kom ihåg att välja och avtala med en elhandlare

Om vi inte får in uppgifter från dig som är nyinflyttad finns risken att vi stänger elen hemma hos dig. Har vi inte några uppgifter om vem som bor på adressen förutsätter vi att anläggningen står tom. En montör från oss kommer då att åka ut och stänga av elen.

Om du har glömt att meddela oss din inflytt och elen blivit avstängd kommer vi självklart och slår på den igen. Om du anmäler efter klockan 16:00 kopplar vi in nästkommande vardag eller samma dag till en kostnad på 1000 kronor.

Flytta ut

För att kunna registrera din utflytt ut behöver vi följande information:

  • Ditt namn, personnummer och adress
  • Datum för utflytt och ny adress
  • Hyresvärdens namn och telefonnummer (om du bor i hyreslägenhet)

Avläsning av elmätare

Tänk på att när du flyttar måste elmätaren läsas av för att vi ska kunna avsluta ditt abonnemang och för att den nya kunden som övertar ditt abonnemang ska få rätt mätarställning. Samma sak gäller när du byter elhandlare.