Felanmälan

Nedan hittar du information om hur du gör en felanmälan till oss.

Elnät

Om ditt ärende gäller akuta fel ska du genast anmäla det till oss.
Vi tar emot din felanmälan alla dagar, dygnet runt. Exempel på akuta fel är ström- eller leveransbrott, avgrävda ledningar och kablar, påkörda kabelskåp och träd som fallit ner på ledningar.

Felanmäl till vår kundservice på 054-540 74 00. Har du inget akut du vill anmäla kan du göra det till kundservice.elnat@karlstad.se, du är självklart också välkommen att ringa under våra öppettider.

Stadsnät

Om du har fel i dina tjänster via stadsnätet ska du alltid felanmäla till din tjänsteleverantör. Du hittar kontaktuppgifter till samtliga leverantörer här. Innan du hör av dig kan du starta om all din utrustning - mediabox, router, dator och andra boxar för att se om en omstart hjälper. Det är det första de kommer be dig att testa när du ringer och felanmäler. Längst ner på den här sidan ser du en video på hur det går till när du ska starta om din mediabox.

Om fibern eller din mediabox har blivit skadad kan du ringa direkt till oss.  Felanmäl till vår kundservice på 054-540 74 00. Har du inget akut du vill anmäla kan du göra det till kundservice.stadsnat@karlstad.se eller ringa under våra öppettider.