Felanmälan

Det kan finnas flera olika anledningar till att du får strömavbrott eller att din stadsnätsanslutning strular. Läs detta innan du felanmäler.

Elnät

Om strömmen går hemma ska du alltid börja med att kolla din elcentral och dina säkringar. Kolla även jordfelsbrytaren. Hittar du inget fel där kan du kolla ut genom fönstret och ställa dig frågan "Är det fler än mig som har strömavbrott?". Är det då även mörkt hos exempelvis dina grannar och gatubelysningen är släckt, är det med största sannolikhet ett fel i elnätet. Du kan felanmäla till oss, men behöver inte. Vår jour får nämligen ett larm vid fel i elnätet och sätter igång felsökningen per omgående. Vid fel på kvällar, nätter och helger kan det ta lite tid att få ut information på hemsidan eftersom fokus då läggs på att laga felet, alltså kan du känna dig trygg med att vi arbetar på att få strömmen tillbaka så snart som möjligt - även om du kanske inte kan se eller läsa om det direkt. Det bästa du kan göra vid strömavbrott är att vänta, oftast är strömmen tillbaka snabbt! 

Akuta fel

Om ditt ärende gäller akuta fel ska du genast anmäla det till oss.
Vi tar emot din felanmälan alla dagar, dygnet runt. Exempel på akuta fel är avgrävda ledningar och kablar, påkörda eller öppna kabelskåp, eller träd som fallit ner på ledningar.

Felanmäl till vår kundservice på 054-540 74 00. Har du inget akut du vill anmäla kan du göra det till kundservice.elnat@karlstad.se, du är självklart också välkommen att ringa under våra öppettider.

Stadsnät

Om du har fel i dina tjänster via stadsnätet ska du alltid felanmäla till din tjänsteleverantör. Du hittar kontaktuppgifter till samtliga leverantörer här. Innan du hör av dig kan du testa att starta om all din utrustning - mediabox, eventuell router, dator och andra boxar för att se om en omstart hjälper. Det är det första de kommer be dig att testa när du ringer och felanmäler. Längst ner på den här sidan ser du en video på hur det går till när du ska starta om din mediabox.

Om fibern eller din mediabox har blivit skadad kan du ringa direkt till oss.  Felanmäl till vår kundservice på 054-540 74 00. Har du inget akut du vill anmäla kan du göra det till kundservice.stadsnat@karlstad.se eller ringa under våra öppettider.